Głównym polem leczenia  w moim gabinecie jest leczenie chorób narządu ruchu:

• bólów kręgosłupa (dyskopatie, zwyrodnienia, przepukliny dyskowe, rwa kulszowa)
  • bólów stawów i zwyrodnień stawów biodrowych i kolanowych, chorób reumatycznych (RZS, ZSSK)

Najlepszą metodą leczenia chorego kręgosłupa jest rehabilitacja, a zwłaszcza metody terapii manualnej. Terapia manualna jest to jakby „unaukowione kręgarstwo”.  Jest to metoda bezpieczna jeżeli zabiegi terapii manualnej są wykonywane przez wyszkolonego lekarza lub fizjoterapeutę. Ilość ewentualnych powikłań jest zdecydowanie mniejsza niż stosowanie leków przeciwbólowych. Ta zasada ma zastosowanie zwłaszcza u osób starszych. Czy są ograniczenia wiekowe, co do możliwości wykonywania tej terapii?
Nie ma takiej granicy. U starszych pacjentów bardzo niebezpieczne jest stosowanie leków przeciwbólowych ze względu na wyjątkową wrażliwość przewodu pokarmowego. U chorych, którzy muszą przyjmować takie leki stosujemy preparaty ziołowe, które są zarówno skuteczne jak i bezpieczne.
Jeżeli chodzi o terapię manualną to można dobrać tak łagodne techniki, które będą całkowicie bezpieczne nawet u osób powyżej 90 roku życia.

Wykorzystuję te metody w mojej praktyce lekarskiej już od ponad ćwierć wieku i efekty leczenia bólów i innych towarzyszących przypadłości są znakomite. Praktycznie nie stosuję syntetycznych leków przeciwbólowych, gdyż w większości przypadków nie są potrzebne. Kieruję się też zasadą jaką wpajał lekarzom twórca ortopedii i rehabilitacji polskiej, prof. Wiktor Dega: „ruch może zastąpić wiele leków, ale żaden lek nie zastąpi ruchu”.

W mojej praktyce lekarskiej specjalizuję się w leczeniu chorób kręgosłupa i stawów. Trafiają do mnie pacjenci z bardzo ciężkimi schorzeniami kręgosłupa. Przyczyną najcięższych bólów jest choroba polegająca na uszkodzeniu dysku międzykręgowego, który uciska nerwy rdzeniowe. Popularnie nazywa się ona przepukliną dysku i objawia się silnym i ciągłym bólem odcinka krzyżowego kręgosłupa z promieniowaniem bólowym do jednej a czasami do obydwu nóg. W tej chorobie bóle trwają nieustannie dzień i noc, czasami nasilają się przy kaszlu lub kichnięciu, a leki przeciwbólowe są w tym przypadku mało skuteczne.  Kilkanaście lat temu opracowałem metodę terapeutyczną leczącą tę chorobę. Została ona zweryfikowana naukowo poprzez prezentację jej efektów na konferencjach naukowych oraz w specjalistycznym piśmie Medycyna Manualna. Metoda łączy w sobie techniki terapii manualnej i refleksoterapii. Stosuję w niej także organopreparaty oraz leki homeopatyczne. Skuteczność terapii przekracza 90%. Osoby zainteresowane artykułem naukowym dotyczącym tej metody (Obserwacja chorych z przepukliną krążka międzykręgowego leczonych manualnie, lekami homeopatycznymi i organopreparatami) odsyłam na do zakładki: Publikacje.
Znajdą tam Państwo m.in. informacje dotyczące naszych sposobów leczenia zawrotów i bólów głowy oraz wiele interesujących doniesień naukowych.

Rejestracja telefoniczna+48 33 861 86 71+48 602 214 616
Wyślij wiadomośćkb@bonimed.pl